Paraplyer kan skickas ut till kunder men de kan också ställas upp i er egen lobby i en paraplyställning där kunderna kan ta ett i förbifarten när de har varit på möte, besök eller presentation. Detta är ett mycket effektivt sätt för att tacka dina kunder och ge dem en liten avskedspresent tills ni ses igen. Denna metod gör att ert varumärke får en ännu starkare spridning och då många kanske har glömt att ta med sina egna paraplyer till ert möte i era lokaler, så är just denna produkt en utmärkt marknadsföringsåtgärd och samtidigt en räddare i nöden om regnet skulle falla ned utanför.
Använd smarta tekniker att sprida ert varumärke
Tänk dig in i dina kunders situation. Man har besökt ert företag och ska vidare eller man har varit på möte och ska tillbaka till sina egna domäner. Genom att erbjuda alla varsitt paraply, får folk senare att komma ihåg ditt företag, vilket ger dig en större chans att skapa fler kontakter. Inte sällan har ett möte skett under goda premisser men sedan har folk en benägenhet att glömma bort saker och ting. Ditt tryckta paraply kommer att agera som en påminnelse om ert förra möte.
Paraplyerna i lobbyn kan även fungera som en extra fördel som ger ditt företag den där lilla extra boosten som avgör om mötet kommer att leda till avtal eller vidare uppföljningar. Det är av allra största vikt att låta era kunder känna sig så välkomna som möjligt och samtidigt kan era paraplyer ge upphov till nya kontakter när kunderna bär det med sig till andra möten, har det på stan etc.
Ett snyggt paraply i en ställning som står där som en räddare när regnet helt plötsligt börjar att falla, gör också att era kunder och besökare kommer att tacka er senare. Vem vill inte bli associerad som en undsättare när vädrets makter helt plötsligt bestämmer sig för att agera?