När man gör ett paraply till en reklamprodukt, är det nödvändigt att dels sätta trycket så att det syns ordentligt men även att få med all väsentlig information. Det är inte bara din logga som ska synas klart och tydligt; du kanske känner för att sätta dit en text med ett budskap eller en bild som symboliserar ditt varumärke. En annan idé är att göra ett helt visitkort utav ditt paraply så att kunder inte ens behöver söka upp dig på nätet eller leta efter ditt borttappade email.
Genom att sätta dit din webbadress och telefonnummer lite snyggt och prydligt under varumärket, får dina kunder eller besökare all den kompletta informationen som behövs för att ytterligare kontakta dig. Denna information kan dessutom spridas bara genom att folk som ser det kan snappa upp dina kontaktuppgifter och höra av sig till dig, helt apropå.
Placera informationen på bästa sätt
Denna information behöver inte ta upp alltför mycket plats, den kan placeras diskret under loggan eller längre ned på paraplyets kanter. Valet av placeringen på trycket går du igenom med tryckerifirman som även kan råda dig om hur du bör sätta dit ditt tryck. Till detta kan du antingen lägga till en bild eller lämna paraplyet precis som det är i en färgglad nyans som framhäver din logga på bästa sättet. Egentligen behövs inte så mycket för att få ut ditt budskap eller göra reklam för ditt varumärke. Tanken är emellertid att göra ett paraply som folk vill ha utan att det skriker för mycket reklamprodukt om det. Vissa är mer känsliga än andra att visa upp olika företag medans andra gärna fungerar som vandrande reklampelare utan att tänka på det. Låt ditt paraply säga allt om ditt företag med bara några få ord och tryck upp ett stort och ovanligt visitkort som blir ett nödvändigt ont för alla som vill skydda sig mot regnet.